FAQ & Prijsinformatie
Hoe veilig zijn mijn -personeels- gegevens? Ga naar onze AVG-GDPR pagina’s
Waarom betaal ik per medewerker in Personeelsgesprek.nl?
Ondernemers maken de laatste jaren veel veranderingen mee. Dat vertaalt zich ook naar het aantal medewerkers dat ze in dienst hebben. Vandaar dat we een prijs per medewerker / per jaar gebruiken. Dat voorkomt dat je voor veel medewerkers betaalt, terwijl je er op enig moment minder in dienst hebt.
Hoe vast is de abonnementsprijs?
De prijsstelling van Personeelsgesprek.nl is zorgvuldig samengesteld en wordt gedurende de looptijd van je overeenkomst niet veranderd.
Eén keer per jaar mogen we de tariefstelling aanpassen o.b.v. de CBS inflatie index. Dit gebeurt op 1 januari van ieder jaar.
Moet ik een lange termijn contract aan gaan?
De overeenkomst loopt minimaal één gebruiksjaar (bijvoorbeeld vanaf vandaag tot morgen plus 1 jaar). Je kunt de overeenkomst tot een maand voor het verstrijken van de overeengekomen looptijd opzeggen.
De meeste klanten kiezen echter voor een periode van 5 jaar omdat de prijs immers aanzienlijk lager is. Daarbij komt dat je per medewerker -die in jouw bestand is opgenomen- per jaar betaalt. Wanneer je minder, of meer, medewerkers in dienst hebt, merk je dat de volgende jaarperiode direct.
Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?
Éénmalig betaal je € 195,00 exclusief btw voor het inrichten van je database.
Jaarlijks vragen we € 95,00 exclusief btw voor administratie- en contractkosten.
Zijn er aparte kosten voor support en onderhoud?
Nee. In tegenstelling tot de meeste business software, berekenen wij geen losse kosten voor de onderhouds- en servicedienstverlening. Al onze prijzen zijn all-in. Of je nu 40 x contact opneemt met onze helpdesk of 12 updates van Personeelsgesprek.nl per jaar krijgt (wat best kan); het bedrag blijft gelijk.
We leveren de best mogelijke software met de best mogelijke service.
Wanneer is er korting van toepassing? En hoeveel?
De prijsstelling van Personeelsgesprek.nl is gebaseerd op een jaarbedrag per gekozen tool per medewerker. Voor de basismodule geldt een korting per jaar dat het abonnement vooraf, langer is vastgelegd.
De prijs per medewerker per jaar voor de basismodule is op de datum van schrijven:
- Bij een overeenkomst van 1 jaar: € 42,00 exclusief btw.
- Bij een overeenkomst van 2 jaar: € 40,25 exclusief btw.
- Bij een overeenkomst van 3 jaar: € 38,50 exclusief btw.
- Bij een overeenkomst van 4 jaar: € 36,75 exclusief btw.
- Bij een overeenkomst van 5 jaar: € 35,00 exclusief btw.
Voor de aanvullende modules, jaarlijkse en éénmalige kosten en/of dienstverlening gelden géén kortingen.
Wat als er in de loop van een contractperiode medewerkers bijkomen of weggaan?
Aan het eind van ieder contractjaar wordt een afrekening gefactureerd voor de nieuwe medewerkers die in de loop van de periode in dienst zijn gekomen.
Dit naar rato van het aantal maanden dat zij in het bestand zijn opgenomen. Er wordt altijd in hele maanden naar boven afgerond.
Medewerkers blijven altijd in het systeem tot het eind van een contractperiode.
Als voorbeeld:
De contractperiode loopt van 01 juli tot en met 30 juni van het jaar.
Stel je hebt 25 medewerkers met een 3-jaarsovereenkomst in het systeem. Bij een 3-jaarsovereenkomst is de licentievergoeding 25 maal euro 38,50 maakt euro 962,50 excl btw per jaar.
Dit wordt rond 1 Juni van elk jaar gefactureerd. (we factureren een maand vooruit om je de gelegenheid te geven de betaling tijdig te kunnen voldoen)
Stel in maart komen nog 4 nieuwe medewerkers in het systeem. De afrekenfactuur is dan 4 maal 38,50 maal 4/12 euro 51,33 excl btw.
De afrekenfactuur wordt dan zoveel mogelijk gelijk met de factuur voor de dan volgende periode aan je verstuurd (zoals gebruikelijk in PDF formaat per e-mail)
Voor het volgend contractjaar zul je dan 25+4= 29 medewerkers in het systeem hebben.
Uiteraard houden we rekening met personeelswisselingen zodat je uitsluitend betaalt voor de periode dat de medewerkers in het systeem zijn opgenomen.
Waarom betaal ik per functie module apart in Personeelsgesprek.nl?
Veel ondernemers vinden het niet prettig om ergens voor te betalen wat ze niet gebruiken. Daarom vragen we een kleiner bedrag per (extra) module van Personeelsgesprek.nl. Organisaties die geen functioneringsgesprekken houden, betalen daar ook niet voor. Datzelfde geldt voor 360-graden feedback en overige functiemodules. Je kiest zelf wat je nodig hebt en houdt de kosten in de hand.
Hoe zeg ik de overeenkomst op?
Je kunt de overeenkomst opzeggen door het sturen van een bericht – liefst per e-mail- . Je kunt de overeenkomst tot een maand voor het verstrijken van de overeengekomen looptijd opzeggen. De overeenkomst eindigt dan op de einddatum van de overeenkomst of van de verlengde gebruiksperiode. Indien je de overeenkomst niet opzegt per de einddatum van de initieel overeengekomen gebruiksperiode, wordt deze steeds met 1 (één) jaar verlengd. Je ontvangt daarvoor aan het begin van elke periode een factuur.
Indien je de overeenkomst tussentijds wilt opzeggen, dan kan dat.
Je hebt nooit recht op teruggave van – een deel van – de betaalde gebruikskosten.
Indien je de overeenkomst opzegt bínnen de initieel overeengekomen gebruiksperiode, dan ontvang je een afrekenfactuur. De afrekenfactuur omvat dan € 200,00 voor het verwijderen van de database en inloggegevens die voor jou beschikbaar zijn gesteld, plus het resultaat van een herberekening van de prijs per medewerker per jaar op basis van de werkelijke gebruiksperiode.
Als voorbeeld: Je heeft een 5 jaars overeenkomst gesloten voor 40 medewerkers. Je besluit om na 3 jaar toch te stoppen met het gebruik. De afrekenfactuur is dan 3 maal 40 maal (€ 38,50-€ 35,00) maakt € 420,00 plus € 200,00 is totaal €620,00 exclusief btw.