Wat vinden onze klanten
Tijdsbesparing
Eén van de gebruikers is manager bij een opleidingsinstituut. “Dit is een zeer handig programma dat in enkele minuten de juiste beoordeling voor mij schrijft. Ik kies uit een lijst van relevante beoordelingscriteria, zoals vakkennis, kwaliteit en betrouwbaarheid. Vervolgens klik ik de waarderingen aan en de app schrijft een duidelijke tekst waarin de sterke kanten van mijn medewerkers worden benadrukt. Daarnaast worden ook aandachtspunten vastgesteld.”
Alle tussentijdse gesprekken en afspraken met medewerkers kunnen dagelijks worden vastgelegd in het 360 graden feedback logboek. Bij het opstellen van de beoordeling is de historie steeds toegankelijk. Een beoordeling bestrijkt dus een langere periode en niet slechts de meest recente gebeurtenissen. “Ik heb in één oogopslag een beeld van de ontwikkeling van medewerkers, maar ook een beter inzicht in de gebieden waarop minder wordt gescoord. Die vergen dus extra aandacht. Door deze aanpak haal ik het maximale uit de gesprekken met mijn team”verklaart een manager van een verzekeringsmaatschappij. “En dat alles terwijl ik veel minder tijd hoef te steken in het invullen van die formulieren.”
P&O beheerst het proces.
De software wordt ook gebruikt door P&O afdelingen (of de HR functionaris die regelmatig voor uw onderneming aan de slag is)
De HR medewerkers hebben toegang tot alle gegevens en kunnen op deze manier de voortgang en consistentie bewaken. “Ik weet nu zeker dat onze medewerkers tijdig worden beoordeeld. Bovendien kunnen wij nu op onze beurt, de managers beter begeleiden in het hele gesprekstraject. Vooral doordat we veel meer informatie en vergelijkingsmateriaal uit de beoordelingen in de app kunnen halen.” aldus een medewerkster Personeelszaken van een softwarehuis. “Naast de planning hebben we in de app een beeld van de scores die managers geven. De ene manager blijkt soms wat kritischer dan de andere.”